SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki fehva. Fakat bu iki fehva mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri derunin ciddi olan bu iki fehva, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş altı henüz harisçalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması derunin meydana getirilen çalışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı işlemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da olabildiğince önemlidir. Başkaca SEM çalışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çalışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çalışmalardır. SEM muayyen bir bütçe derunin verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları muayyen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde eylemek derunin meydana getirilen çalışmalardır. Gelin, bu mukabillaştırmayı beş altı henüz harisçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Yani SEO derunin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi derunin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir başka önemli başkalık da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları evetğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu pozisyon değişikdır. SEO çalışmaları henüz doğal icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir trafik temizışı katkısızlar.
Bu iki fehva, derunerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çalışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise gaye henüz ticari evetğu derunin derunerikler SEO çalışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu eyitmek değildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki fehva arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz güzel evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden de faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.